Pas uw prijslijst aan op de inflatie in de kappersbranche.

Kappers blog: Pas uw prijslijst aan op de inflatie in de kappersbranche.

We lezen en zien het steeds vaker op sociale media, het nieuws en blogs. De inflatie, besparen en hogere kosten. Hoe zit het in de kappersbranche?
Ook de kappersbranche heeft te maken met stijgende kosten. Voor zowel de inkoop van producten, de kosten van energie, personeelskosten en sluitingen kom je in een positie terecht waarbij je niks anders kunt dan de stijgende kosten doorberekenen naar de klant. Heel vervelend natuurlijk, maar er zijn tips en trucs om de klant het beter te laten begrijpen. 

Pas je prijslijst aan op de inflatie:

Overal zien we gewijzigde prijslijsten voorbijkomen met bovenaan de naam van de kapsalon met daaronder de prijs voor het knippen. Dit is voor een klant veel te algemeen waardoor ze makkelijker gaan vergelijken met andere kapsalons uit de buurt. Een veel voorkomende zoekopdracht op Google is dan ook het woord prijzen voor de naam van de kapsalon, waardoor een potentiële klant soms enkel de prijslijst krijgt te zien. Genoeg mogelijkheden om met jouw specialisme op de prijslijst een klant direct te overtuigen. De makkelijkste manier is het uitbrengen van een nieuwe prijslijst welke je snel kunt delen op jouw website en sociale media. Hieronder volgen enkele tips voor het aanpassen van een prijslijst in combinatie met de stijgende inflatie.

Tips en Trucs.

  1. Plaats in een prijslijst in het kort jouw specialisme waardoor de klant veel sneller begrip krijgt voor de prijzen. Heb je een Barbershop of bijvoorbeeld een krullen salon, pas de lay-out van jouw prijslijst hierop aan om de klant te informeren over jouw kapsalon.
  2. Plaats een gemiddelde tijd voor de klant. Een klant snapt de prijs veel beter met een tijdsindicatie bij bijvoorbeeld een hoofdmassage in een Barbershop. Een bedrag van bijvoorbeeld €20 klinkt veel goedkoper bij een tijdsduur van 15 minuten dan enkel een hoofdmassage met een prijs erbij geplaatst.
  3. Stijgende energiekosten. Plaats het wassen losstaand op de prijslijst. Een klant heeft begrip voor de stijgende energiekosten en weten hierdoor de consequenties als ze met het haar vol gel binnenkomen voor een knipbeurt.
  4. Combineer of maak nieuwe combinaties aan behandelingen mogelijk om aan de verwachtingen van de klant te kunnen voldoen. Misschien ontstaat er wel een goedkopere mogelijkheid voor een klant.
  5. Kan de klant enkel geknipt worden of is een goedkopere optie met een tondeuse ook een mogelijkheid? Bij steeds meer prijslijsten zien we de tondeuse behandelingen toenemen. Sneller voor de kapper, goedkoper voor de klant.
  6. Benoem extra's. Bij sommige kapsalons nemen ze gratis de wenkbrouwen en baard/snor mee bij het trimmen. Het is echter wel een unique selling point die de concurrent misschien niet gebruikt.

Soorten Prijslijsten voor kappers.

Hieronder plaatsen we enkele voorbeelden van prijslijsten, zowel met als zonder specialisme layout. Deze prijslijsten zijn puur opgezet ter inspiratie. Zo kunt u een duidelijk beeld krijgen van wat een klant te zien krijgt. Geen idee hoe je makkelijk een prijslijst kan maken? De meest gebruikte app voor Android is op dit moment Canva.

Het verschil tussen een standaard en uitgebreide prijslijst:

Prijslijsten op basis van specialisme:



Heeft u vragen met betrekking tot onze blog? Mail uw vragen naar Trends4beauty
Voordelig shoppen tijdens de inflatie? Bekijk onze kappers producten Hier.
      22-11-2022 15:59     Reacties ( 0 )
Reacties (0)

Geen reacties gevonden.